
Teambuilding & Gedrag
Krijg op ludieke wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van uw team waarbij de schapen de spiegel zijn. Met mooie metaforen legt u de link naar uw team. De Workshop Schapendrijven brengt u inzicht, inspiratie maar ook energie!
Afhankelijk van de doelstelling van uw bijeenkomst kunnen thema’s als samenwerking, communicatie, leiderschap, rollen binnen een groep, passie en ambitie centraal staan. Maar uiteraard ook plezier en samen beleven!
Hoe ziet de Workshop Schapendrijven eruit?
Door middel van diverse opdrachten brengt u samen de schapen in beweging. We beginnen eenvoudig, maar gedurende de workshop worden de oefeningen steeds uitdagender.
Ook krijgt u een exclusief kijkje in het bijzondere werk schapendrijven met Border Collies. Daarbij laten we zien hoe we onze honden selecteren en trainen van pup tot volwassen sporthond. Een ware inspiratiebron welke bijzondere inzichten geeft om zeker mee te nemen naar de werkvloer.
Tot slot eindigt u de workshop met een uniek finalespel. Eén ding staat vast, dit is gegarandeerd de meest bijzondere (en moeilijke!) vorm van schapendrijven ooit!
De Workshop Schapendrijven duurt circa 1,5 uur en is mogelijk in het Nederlands en Engels.
Neem ook een kijkje op onze site www.workshopschapendrijven.nl !
Welke locatie of groepsgrootte?
Bij ons is veel mogelijk, als het nooit ten koste gaat van het dierenwelzijn! Wij reizen door heel Nederland en delen van België.
Groepsgroottes van 4 – 200 personen.
Heeft u inhoudelijke wensen?
Met plezier vernemen we dit graag van u tijdens een telefonische voorbespreking. Zo sluit de workshop naadloos aan op uw bijeenkomst.
Waarom u kiest voor schapendrijven met LLanfarian Events?
LLanfarian Events
De Workshop Schapendrijven wordt verzorgd door een enthousiast en professioneel team. Op onze boerderij met meer dan 1000 schapen is er dagelijks veel werk voor onze honden. Gepassioneerd laten we u opgaan in dat bijzondere werk én de magische samenwerking tussen baasje en hond.
Duurzaam bedrijfsuitje
Combineer MVO en teambuilding met Bouw een fiets voor Afrika! Een absoluut TOP-uitje in samenwerking met stichting Tools To Work.
Bouw samen met uw collega’s, een fiets voor Afrika! Van kaal frame tot een complete, kwalitatief uitstekende fiets. Uitgerust met de mooiste accessoires. Dat is de uitdaging die u met uw team aangaat!
De teams beginnen met enkel een frame en gereedschap. Wat volgt is een dynamisch programma waarbij alle deelnemers tot het einde betrokken blijven bij het streven naar een zo goed mogelijk eindresultaat. De fietsonderdelen worden verworven door strategisch in te kopen en te onderhandelen. Daarna gaat een deel van het team aan slag met de onderdelen, de boutjes en de moertjes, terwijl anderen zich buigen over onze breinbrekers om accessoires te verdienen. Aan het einde van dit evenement worden de fietsen door de deelnemers getest. Onder toeziend oog van alle deelnemers volgt de ereronde en ontvangt het winnende team een originele prijs.
Met Bouw een fiets voor Afrika, bouwt u aan een goed doel: wij hebben een samenwerking met de stichting Tools to Work (AMBI erkend) uit Teteringen. Dankzij jullie donatie worden er door de stichting fietsen en andere goederen opgestuurd naar projecten in Afrika. Uiteraard geven wij u hier graag meer informatie over.
Bij Bouw een fiets voor Afrika zijn er alleen maar winnaars. Terecht een TOP-uitje met een goed gevoel en uitermate geschikt als teambuilding activiteit!
Programma voorstel
14:45 - 15:00 Ontvangst en uitleg
15:00 - 15:30 Veiling van de fietsonderdelen
15:30 - 16:00 Onderhandelingen en start bouwen
16:00 - 17:00 Verder bouwen en inkopen accessoires
17:00 - 17:15 Testronde op het parcours
17:15 - 17:30 Prijsuitreiking en afsluiting
Inbegrepen
Optioneel
Ontdek de kracht van teamwork met deze unieke activiteit vol arcadestijl mini-games!
Het doel van Synergyk is om door middel van het benutten van ieders talenten de regels van de verschillende retrostijl minigames te ontdekken. Hoe sneller je als team begrijpt wat de bedoeling is, hoe meer punten je kunt behalen.
Ieder team (4-6 personen) krijgt een Synergyk console, een manual en een combinationbook. Deze zijn alledrie nodig om de minigames te kunnen spelen.
Het spel wordt begeleid door een AI robot die vertelt wat de bedoeling is. De minigames volgen elkaar snel op en elke keer ga je opnieuw uitvinden wat de bedoeling is van het spel.
De verschillende minigames, die een combinatie zijn van puzzels, coördinatie en andere vaardigheden, geven elke speler de kans om zijn of haar talenten te gebruiken. De 8-bits muziek en de stijl van de minigames geven deze activiteit een nostalgische jaren '80 uitstraling.
Het spel stimuleert samenwerking: deelnemers kunnen de spellen niet in hun eentje spelen en moeten dus op hun teamleden vertrouwen om vooruit te kunnen komen. Het gaat vooral ook om het inzetten van ieders kwaliteiten! Door de kleine groepsgroottes moet iedereen ook wel meedoen. Ieder team speelt bovendien in dezelfde setting en krijgt dus gelijke kansen.
Resultaten van Synergyk:
Let's Make Art Together!
Maak de cultuur van je organisatie zichtbaar
Tijdens de Art of Culture workshop brengen jullie samen de unieke cultuur van jullie organisatie tot leven in tastbare kunstwerken. Teams verbeelden op creatieve wijze jullie kernwaarden, identiteit en gemeenschappelijke doelen. Dit zorgt voor inspirerende gesprekken, meer verbinding en een versterkte samenwerking. Het resultaat is een blijvende visuele representatie van wat jullie als organisatie onderscheidt.
Doelen & Voordelen:
Workshop details:
Ideaal voor:
Geen artistieke ervaring vereist
Over About Collab: Wij zijn een creatief ontwikkelingsatelier dat teams en organisaties verbindt door de kracht van kunst en creativiteit. Onze betekenisvolle, speelse interventies combineren creativiteit met bedrijfsdoelstellingen en leveren blijvende impact voor jullie team.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Wil je je team wakker maken? De organisatie transformeren naar een levende organisatie, dan is de SPOT ON training heel geschikt. Het is een leuke lichte energieke dag, die begint met een theatershow. Daarna gaan mensen bezig met hun eigen unieke rol in het team of binnen de organisatie. Er wordt onderzocht hoe er weer nieuwe spirit en nieuwe energie kunnen inzetten om met volle kracht vooruit te gaan.
SPOT ON is typisch een dag waarop nieuwe doelen geformuleerd kunnen worden, nieuwe mensen elkaar kunnen leren kennen, teams opnieuw hun vorm en doel kunnen bepalen. We werken oa met persoonlijke gebruiksaanwijzing, teamspirit, creatie-regie, kortom allerlei werkvormen om een energieke lichte dag te maken waarin medewerkers weer de zin van hun werk gaan inzien en er weer zin in krijgen.
Doel is nieuwe inspiratie ontvangen, elkaar beter leren kennen, doelstellingen van de organisatie helder te krijgen, SPOT ON kick-off.
Veel plezier, verbinding, samen communiceren, resultaat, creatieve & hilarische momenten zijn bij Filmteambuilding altijd inbegrepen.
Swingt uw team al? Of kan de samenwerking nog verbeteren?
Een drummend lichaam is misschien wel het beste voorbeeld van een goedlopende organisatie.
De ledematen van de drummer zijn de verschillende afdelingen die goed aangestuurd en gecoördineerd moeten worden. Hoe beter de afdelingen in staat zijn op het juiste moment hun taak uit te voeren des te swingender het ritme klinkt.
Ook in een organisatie moeten de diverse disciplines in balans zijn om een werkend geheel te krijgen. Samenwerken en als team opereren bepalen in belangrijke mate het succes.
In deze workshop staat het swingende ritme symbool voor een goed lopende efficiënte organisatie.
Drumwerk komt op locatie (desgewenst) in uw eigen (bedrijfs)pand of op de door u gekozen evenementlocatie. Indien nodig helpen we graag bij het zoeken naar de juiste plek in een door u aangegeven dorp of stad.
De workshop; wat kunt u verwachten?
Uw teamleden staan in een kring, ieder met één los onderdeel van een drumstel voor zich. In groepen hebben de deelnemers eenzelfde taak; de groepen/afdelingen voeren uit wat de handen en voeten van een drummer doen als deze een ritme speelt. De instructeur maakt, zittend achter een compleet drumstel, deel uit van de kring om alle uit te voeren taken goed te kunnen begeleiden en te coördineren.
Er wordt begonnen met een eenvoudig popritme en gaandeweg worden moeilijkere Zuid-Amerikaanse ritmes gespeeld. De workshop duurt anderhalf uur. Muzikale kennis vooraf is niet nodig!
Teamwork is het sleutelwoord!
De volgende aspecten komen naar voren:
· luisteren naar elkaar
· focussen; geconcentreerd je eigen taak uitvoeren, daar niet te snel van afwijken en tegelijkertijd rekening houden met je omgeving
· samenspelen en tegenspelen
· leiden en volgen
· coördineren
· benutten van ieders persoonlijke kwaliteiten
· ervaren dat als een motor eenmaal loopt, het werk minder energie kost
Het wordt de deelnemers snel duidelijk dat het geheel meer is dan de som der delen. Er klinkt pas een swingend ritme als iedere(!) deelnemer meedoet en rekening houdt met de bovengenoemde aspecten.
De vernieuwende meerwaarde van DRUMWERK!
Doordat de deelnemers niet allemaal hetzelfde ritmische patroon spelen, zoals dat vaak wel het geval is bij andere slagwerkworkshops, ervaren ze veel duidelijker dat ze een schakel in de ketting vormen; ze zijn een radertje in een groter geheel.
Even vormen de mensen van uw organisatie samen de stuwende, hardwerkende drummer. Onze overtuiging is dat een klant swing ervaart in uw organisatie zoals een publiek in deze zaal ook voelt of het goed loopt in de band. Drumwerk is dus veel meer dan een beetje samen trommelen.
Natuurlijk is het mogelijk, om op eigen gelegenheid, deze leuke workshop af te sluiten met een diner!
Drumwerk werkt erg goed voor teams van 8 tot max. 48 personen. Groepen groter dan 48 personen adviseren we op te splitsen in 2 of meerdere groepen die aparte sessies doen. Bel gerust wanneer uw plan afwijkt. We leveren indien mogelijk graag maatwerk!
Welke klanten gingen u voor:
Acaleph BV / AEGON / Albeda College/ Ambiq /ANNA Agency BV/APM Terminals /Artistic Hair/ Astellas/ Atradius/ Brandweer Lisse/ Capgemini/ CBS / Centocor BV/ Centrum voor Tandheelkunde/ Cintea/ COA/ CONO Kaasmakers/ Ctgb/ Deco Home van Rossum/ Deerns Nederland B.V./ Dienst SoZaWe NW Friesland/ Digilock Europe B.V./ Drukkerij Cabri/ DSM/ D-fitcompany/ Elckerlyc Montessori Basisschool/ Electrolux/ Endemol/ Erasmus MC/ Eurocross Assistance/ Flevoziekenhuis/ Flora Holland/ Gemeente Noordwijk/ GGZ Drenthe/ IKEA International/ ING/ Koninklijke Marechaussee/ Latexfalt BV/Leiden City Events en vele anderen
Met deze vrolijke rondleiding op jullie eigen apenrots krijg je op actieve en vooral speelse manier inzicht in hoe het komt dat de verhoudingen binnen jullie team liggen zoals ze liggen.
Ik ben toch geen aap?!
Nou... Als je kijkt naar hoe we ons onderling gedragen dan zit er meer aap in jou dan je tot nu toe voor mogelijk had gehouden. Ook jij zit samen met je collega's op een apenrots.
Iedereen, ook jij, speelt onbewust een subtiel spel om de onderlinge sociale verhoudingen binnen jouw groep te managen. Net als op een echte apenrots. En 'je ziet het pas als je het doorhebt'.
Deze laagdrempelige workshop leert je hoe het spel gespeeld wordt en wat de ongeschreven regels zijn. Je leert over positie bepalen, over (informeel) leiderschap en over onderlinge verhoudingen.
"Eindelijk wordt ons eens haarfijn blootgelegd waarom we ons onderling gedragen zoals we ons gedragen."
"Oh daarom zijn die paar mannen op onze afdeling zo dominant aanwezig!"
"Je ziet het gebeuren waar je bij staat. Geweldig!"
Actief aan de slag
Je gaat het allemaal zelf aan den lijve ervaren. En geloof ons... je zult heel veel lachen.
Zo zul je een aankoop gaan ruilen bij een weerbarstige winkelmedewerker met alle ingewikkeldheden van dien. Je zult aanspoelen op een tropisch eiland waar het van cruciaal belang is dat je de leider weet te vinden. Je beleeft een bijzondere treinreis en wordt zelfs spindocter van een politicus (Als je de politicus al niet zélf bent.).
Ondertussen ligt daar ook nog eens die aanlokkelijke tros bananen van de trainer...
Kortom: Je gaat actief aan de slag en zult aldoende ontdekken hoe je in al deze situaties door de andere 'apen' om je heen beïnvloed wordt.
"Nu snap eindelijk dat haantjesgedrag... Geleerd op een apenrots nota bene!"
Andere bril
Het wordt een onvergetelijke workshop. Als je eenmaal doorziet welk spel we spelen op onze rots, zie je mensenlijk gedrag opeens met een andere bril. En-passent snap je na afloop ook nog eens waar om men zegt dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus.
Leuk als teamuitje/ personeelsuitje/ bedrijfsuitje enz. Dit programma is ook beschikbaar als podiumshow voor grotere groepen en als verdiepende training.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Een uniek en interactief bedrijfsuitje in Amsterdam waarbij jullie in teams tegen elkaar strijden én tegelijkertijd een goed doel steunen! Tijdens de Charity Escape doen jullie beide. Via de Charity Stemwijzer kiest elk team een goed doel waarvoor jullie tijdens het spel aan de slag gaan. Voer uitdagende opdrachten uit, los lastige raadsels op en beantwoord kennisvragen. Welk team verzamelt het meeste geld voor het goede doel en kroont zich tot winnaar?
Een MVO-bedrijfsuitje met impact
Tijdens dit teamuitje strijden jullie niet alleen tegen elkaar, maar ook vóór een goed doel. Gaan jullie vandaag voor Stichting AAP, KIKA, het Wereld Natuur Fonds of de Voedselbank? Of misschien kiezen jullie wel een ander goed doel dat beter bij jullie team past.
Onze digitale vragenlijst, de Charity Stemwijzer, helpt jullie bij het maken van een keuze. Is duurzaamheid jullie drijfveer? Of zetten jullie je liever in voor zieke kinderen? Wist je bijvoorbeeld dat de Voedselbank met slechts €5 al een maaltijd kan verzorgen voor een compleet gezin?
Zodra jullie keuze vaststaat, start de Charity Escape! Jullie doel: zoveel mogelijk geld verzamelen door opdrachten uit te voeren en puzzels op te lossen. Aan het eind van het spel doneren we namens jullie team het opgehaalde bedrag aan het gekozen goede doel. Kleine bijdragen maken samen een groot verschil!
Wat kun je verwachten van de Charity Escape?
Jullie bedrijfsuitje begint in een sfeervol restaurant in Amsterdam. Onze professionele spelleider geeft een korte uitleg voordat jullie – uitgerust met een tablet, plattegrond en spelmaterialen – de stad in trekken. Maar vandaag draait het niet om ontsnappen uit een kamer, maar om ontsnappen vóór het goede doel.
Heel Amsterdam wordt jullie speelveld. Door slim samen te werken, verbanden te leggen en de juiste aanwijzingen te volgen, verzamelen jullie geld voor de gezamenlijke pot. Alleen door de juiste route te vinden, kunnen jullie de levensgrote escape room voltooien. Lukt het om als eerste de eindlocatie te bereiken?
De Charity Escape in Amsterdam is niet alleen een spannend en interactief teamuitje, maar ook een leerzame ervaring. Jullie ontdekken interessante weetjes over de goede doelen én dragen direct bij aan een betere wereld.
Wat is inbegrepen?
Wil je meer informatie over dit MVO-bedrijfsuitje? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden. Dit uitje is te boeken in alle grote steden van Nederland, waaronder Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Liever een diner combineren met de Charity Escape? Kies dan voor de Charity Dinner Game, waarbij je geniet van een heerlijk driegangendiner terwijl je strijdt voor het goede doel.
’20 dingen die je moet weten over stress’ is een ervaringsgerichte playshop over... juist : stress!
Een ludieke, afwisselende dag waarin afzonderlijk van elkaar 20 aspecten van stress no-nonsens en vol humor maar toch indringend worden gebracht in mini-activiteiten.
Een greep uit het programma : ‘de believers’ en de ‘non-believers’ (improviseren)Hoe werkt prestatiedruk (zeer ludiek), De brievenbus (verbinding 2.0 collega’s), Van adrenaline naar regenereren (observatieoefening), Tegenpolen zijn winners (Legochallenge), Redders in je team (teamreflectie), Toolkit voor een sedentair bestaan (zeer voelbare self-care voor hals en schouders), Superkrachtenspel (kernkwaliteiten en waarden), …
Vanuit de ludieke vormen volgt een stukje uitleg, met een telkens een hands-on toepassingsmoment in een werkboek, zodat de experimenten ook een voedingsbodem zijn voor waarachtige teamverbetering op de werkvloer, en het niet bij spelen blijft. In het werkboek staat het theoretische gedeelte uitgebreider uitgewerkt!
Vul voor meer informatie of een vrijbljivende offerte het aanvraagformulier in!
Ja! Wij willen echt eens iets uitbundigs doen met ons team! En wat is nou leuker dan lekker onbevangen met z'n allen zingen? SingIt! The Battle is een wedstrijd waarin teams met elkaar de strijd aan gaan in een spannende zangcompetitie. Doen jullie mee?
In meerdere spelrondes met verschillende opdrachten krijgen de teams de kans om hun zangtalenten aan te boren en te presenteren. Jullie kiezen uit verschillende bekende liedjes die jullie als groep of als duo ten gehore brengen. En natuurlijk doen jullie je uiterste best om de act zo groots mogelijk neer te zetten! Hierbij kunnen jullie gebruik maken van ons atelier, wat gevuld is met leuke en gekke kleding, pruiken, hoeden en props. Jullie kleden de act zelf aan, inclusief achtergrondkoor en dansers. Een komische jury van acteurs van InspirationCompany deelt punten uit voor de verschillende rondes. SingIt The Battle sluit af met een groot finalenummer en een prijsuitreiking voor het beste team.
SingIt! The Battle is voor iedereen een fantastische teambuildingsactiviteit en staat garant voor ontzettend veel plezier. Je hoeft niet mooi of goed te kunnen zingen, iedereen kan meedoen!
Vul voor meer informatie het aanvraagformulier in!
Beat the Box is een enververende en dynamische activiteit, die veel weg heeft van een Escape Room.
Het heeft een paar grote voordelen: je kunt het met grote groepen spelen en het kan overal! Beat the Box kan bij jullie op kantoor, op een vergaderlocatie, binnen of buiten... we nemen de boxen overal mee naartoe.
Het spel begint met een mysterieuze videoboodschap. Alle teams wordt gevraagd om binnen 90 minuten een geheime code te ontrafelen. De eerste stap is om de grote zilveren box te openen. Het is een daarna een opeenvolging van interessante breinbrekers waarbij iedereen in het team wordt uitgedaagd om out-of-the box te denken en de raadsels op te lossen.
Het spel start als competitie tussen de teams. Gaandeweg kom je er alleen achter dat je niet kunt winnen zonder hulp van de anderen. Deze unieke twist laat de waarde zien van samenwerking en het behalen van een gezamenlijk succes.
Teambuildingeffecten van Beat the Box
Een teambuildingprogramma moet vooral leuk en inspirerend zijn. Daarnaast oefenen we vaardigheden in het programma die je ook in je werk nodig hebt. De belangrijkste op een rij:
√ Teamoverschrijdend samenwerken
√ Probleemoplossend vermogen
√ Netwerken
√ Strategisch communiceren
√ Project planning
Laat u uitdagen door uw collegea of vrienden voor een duel. Er wordt geschermd met een sabel of een degen. Het is de bedoeling om je tegenstander te raken zonder zelf geraakt te worden. Eén ding is vrijwel zeker, na deze clinic bent u geraakt door deze spannende sport. Schermen is een zeer veilige sport die uitstekend geschikt is voor mannen en vrouwen, jong of oud. Een ieder kan op zijn eigen niveau meedoen.
Deze clinic wordt desgewenst op locatie gegeven door Maître Ad van der Weg. Ad heeft een zeer ruime ervaring in het geven van schermlessen en clinics. Hij is in het bezit van het hoogste internationale diploma en was jarenlang bondscoach Schermen van het Nationale Moderne 5 kampteam. Verder was hij Hoofd Opleidingen van de Koninklijke Nederlandse Schermbond. Wij werken uitsluitend met gediplomeerde schermleraren.
Nieuw: het is nu ook mogelijk om te schermen met een elektronische aanwijsapparaten.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
We lopen in deze tijd nog wel eens vast in onze denkpatronen. Dan zien we alleen nog maar beren op de weg en allerlei redenen waarom iets niet kan of waarom iets een slecht idee is. Creatief Denken is uitermate geschikt om mensen los te maken en met nieuwe ideeën te komen!
De Battle of the Brains is een unieke trainingsgame waarin teams met elkaar de strijd aangaan om het beste idee voor het bedrijf te bedenken. Onder begeleiding van een trainer maken zij een uur lang kennis met de basisvaardigheden van Creatief Denken. Ze krijgen allerlei verschillende tools aanreikt om zo in korte tijd nieuwe ideeën te bedenken voor een centrale vraagstelling vanuit het bedrijf. Vervolgens gaan de teams hier zelf mee aan de slag. Het beste idee van elke groep wordt uitgewerkt tot een aansprekende en creatieve presentatie.
Tijdens de finale van de battle worden de beste ideeën van alle groepen aan elkaar gepresenteerd. In een energiek waarderingsspel bepalen de deelnemers vervolgens zelf wie het gouden idee heeft bedacht. Eventueel kan er ook gewerkt worden met een vakjury vanuit het bedrijf. We eindigen met een prijsuitreiking voor het beste idee!
Battle of the Brains is een unieke kans voor de organisatie om te leren Creatief Denken. Het samen bedenken van nieuwe ideeën zorgt ook voor veel verbinding en draagvlak onder de werknemers.
Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte kunt u onderstaand formulier invullen.
Een vrolijke, actieve workshop waar je naast een hoop lol ook nog wat leert over over samenwerking, creativiteit en ik-kracht.
In vier high impact minuten doorloop je de gehele toneelacademie.
Vier minuten?
Ja!
Vier minuten!
En de rest van de tijd dan?
Daarin gaan we het geleerde toepassen in de praktijk! :-).
Deze workshop staat bol van ervaringsoefeningen. Je leert samenwerken op moment dat het er echt toe doet. Je leert creatief denken. Je leert je collega's op een heel andere manier kennen.
"Een heerlijke onderderdompeling in de wereld van het schouwtoneel"
"Ik heb enorm gelachen terwijl het me ergens ook wel een spiegel voorhield."
"Grappig om mijn collega's ook eens zo bezig te zien."
Na deze workshop:
Sfeer van de workshop: Laagdrempelig, hoge impact, actief en humorvol.
De workshop duurt twee uur en vier minuten.
We werken landelijk en we adviseren qua zaal een theatrale omgeving. (Theaterzaaltje, repetitiestudio enz.)
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.