Communiceren met meer oog voor die ander door: Proluder trainingen & Molière entertainment.
U zoekt een leuk team-uitje maar “ je mot er ook wat aan hebbe”.
Dat kan, met deze theatrale communicatieworkshop die geïnspireerd is door de 4 kleuren van DISC, Insights en het boek “omringd door idioten”.
Waarom heb je zoveel weerstand bij jouw voorstellen tot verandering? Of denk je juist: “Waarom kunnen we gewoon niet doen wat we gewoon al deden en juist niet gaan veranderen?” Wordt je gek van altijd maar “nee” op je creatieve ideeën? Of irriteer je je aan de proefballonnetjes van je collega zonder kop of staart of goede onderbouwing? Het lijkt wel of je collega, qua communicatie, op een totaal andere planeet zit dan jij en daar is mars en venus niks bij.
Hoe zou het zijn als jullie dit soort misverstanden na deze theatrale communicatieworkshop kunnen voorkomen?
Dit soort misverstanden kunnen leiden tot irritatie op de werkvloer, tot het ontlopen van elkaar, roddel en achterklap en slechte sfeer op de werkvloer met mogelijk zelfs negatieve impact op bedrijfsresultaten of arbeidsverzuim.
In deze theatrale communicatieworkshop nemen we jullie mee naar de goede oude tijd van de revue.
Jullie zien de moeizame pogingen van het artiesten duo Jules en Philippe om hun revuebedrijf te redden, maar door misverstanden in communicatie gaat hun geliefde bedrijf ten onder. Deze misverstanden zijn heel herkenbaar. In vele bedrijven speelt dit ook in meer of mindere mate. Jules en Philippe spelen dit verhaal op de hen bekende revue-wijze en jullie zijn hiervan getuige.
Hadden deze misverstanden voorkomen kunnen worden? We vragen jullie, hoe het anders had gekund. Na de voorstelling gaan de acteurs van Jules en Philippe in een workshop met jou hiermee aan de slag. In deze workshop leer je hoe te communiceren met meer oog voor die ander. Iedereen is anders en iedereen heeft een andere aanpak nodig. De toeschouwers krijgen letterlijk de regie over de revue . Natuurlijk verstrekken we ook de handvatten om dit te doen.
Dit doen we aan de hand van situaties uit de revue, maar ook herkenbare, op maat gemaakte situaties uit jullie bedrijf of organisatie. Deze scenes op maat kunnen in nauw contact met het bedrijf door geschreven worden, wat de herkenbaarheid tijdens de revue ten goede komt. Na de workshop staan jullie op de werkvloer met nog meer oog voor die ander.
Wat heeft het bedrijf dan aan deze theatrale communicatieworkshop?
- Erachter komen welk type mens je zelf bent;
- Ervaren hoe verschillende mensen in conflict kunnen komen met elkaar;
- Onderzoeken wat een ander nodig heeft in communicatie;
- Met elkaar leren hoe deze misverstanden te voorkomen zijn.
Rob Hertog van Proluder trainingen en Bram Legerstee van Moliere entertainment hebben het afgelopen jaar gewerkt om al hun trainings- en theater ervaringen te bundelen tot een inspirerende theatrale communicatieworkshop.
Aantal deelnemers van 25 tot 80 personen (grotere groepen tot zijn in overleg ook mogelijk met een aangepast programma)
Overleg van te voren; Vooraf aan de boeking is er een gesprek met het bedrijf om inhoud, tijdsduur en omvang van de workshop zo passend mogelijk te maken.