Een heel vrolijk groepsuitje voor bedrijven en particulieren. Met veel plezier ga je elkaar van een onverwachte kant mee maken. Ik leg je graag uit hoe…
Jullie gaan een onderzoek doen naar hoe je (als team en individueel) omgaat met onverwachte situaties. Hoe bereid je voor op iets dat je niet ziet aankomen?
Ben je van de ’controle’ of heb je vertrouwen in improvisatietalent?
Tijdens deze workshop ontdek je dat je ’opvoeders’ het beste met je voor hadden en toch… dat er op dit punt vaak iets té veel is aangeleerd. Tijd misschien om dat af te leren?
Inhoud
Je doet in hoog tempo veel verschillende oefeningen (voor elk wat wils) in kleine en grotere groepen. Je gaat anders kijken naar de-kans-op-fouten-maken en eventuele faalangst te lijf. Je leert te vertrouwen op je spontaniteit, je zult verrast zijn van de creativiteit van je collega's en jezelf.
Samen met je vrienden of collega’s oefeningen doen die op het eerste gezicht gemakkelijk lijken: een simpel klap-spelletje bijvoorbeeld. Als dat dan plots anders loopt blijkt het ’Afleren…’ begonnen.
Na twee uurtjes zeg je volmondig ja tegen de meest spannende situaties. Heb je dingen gedaan waarvan je eerst dacht: Zou ik dat nou wel doen?
En je collega’s? Je maakt ze mee van een andere kant. Dat zal de samenwerking alleen maar beter maken.
Kortom: Leuk, (af)leerzaam en nuttig.
Voor wie
Particuliere groepen en groepen uit het bedrijfsleven, v.a. 8 personen tot onbeperkt.
Duur en locatie
De workshop duurt 2,5 uur. Overal in Nederland en Vlaanderen, een ruime zaal met voor iedere deelnemer een stoel plus twee extra.
Aanpak
Het gaat in deze workshop om het plezier met je team. En het gaat ondertussen echt ergens over.
’Afleren…’ kan ook in het Engels worden gegeven.
Neem contact op via het formulier om uw specifieke wensen te delen.
"Een heerlijke onderderdompeling in de wereld van het schouwtoneel"
Je wilt je team wat steviger in de schoenen laten staan, je wilt dat ze elkaar beter leren kennen, en je wilt plezier maken.
De Toneelacademie In Vier Minuten is een vrolijke en krachtige workshop over ik-kracht, samenwerking en (zelf)presentatie.
In vier high impact minuten doorloop je de gehele toneelacademie. Vier minuten? Ja! Vier minuten!
Je leert eindelijk waarom acteurs het zo fijn vinden om in de schijnwerpers te staan terwijl het tegelijkertijd hun grootste angst is. En dat blijkt verrassend leerzaam!
In deze workshop brengen we jou tot grote hoogten. Je zult schitteren zoals acteus dat ook kunnen. Én je leert een heel belangrijke les over hoe dit alles jou van nut kan zijn in het echte (werkzame) leven.
Tja en als je dan toch de toneelacademie doorlopen hebt, dan kun je je nieuwe vaardigheden ook maar beter meteen in de praktijk brengen toch? Twee uur lang gaan we aan de slag met de kunst van het spelen.
Je leert ofwel iets over improviseren, of iets over declameren. Al naar gelang de behoefte.
Plezier gegarandeerd.
Na deze workshop:
Ondertussen heb je collega's beter leren kennen en ben je als team hechter geworden. En wellicht word je eindelijk gevraagd voor de rol van je leven.
Sfeer van de workshop: Laagdrempelig, hoge impact, actief en humorvol
De workshop duurt twee uur en vier minuten.
We werken landelijk en we adviseren qua zaal een theatrale omgeving. (Theaterzaaltje, repetitiestudio enz.)
Al 15 jaar organiseren we complete moordweekenden op kastelen en landhuizen in België. Een unieke beleving waarbij je een weekend lang verblijft en overnacht op een authentiek chateau, geniet van luxe faciliteiten zoals de jacuzzi en de sauna en fantastische catering voor ontbijt, lunch en diner. Ondertussen los je met team een moord op. Je bezoekt crimescenes, verzamelt bewijs en speurt het kasteel af. Je spreekt met verdachten – een team van 6 topacteurs – en kom je steeds dichter bij de waarheid.
Sinds Baron Henri de la Roche enkele weken geleden vermoord is aangetroffen in de werkkamer van zijn landhuis, vertrouwt niemand elkaar meer. Ariane, de knappe dochter van de baron, schakelt de hulp in van onafhankelijke experts: U mag een weekend lang verblijven in het kasteel van de familie de la Roche en daar genieten van alle luxe en comfort. In ruil daarvoor moet u uitzoeken wie de baron heeft vermoord en waarom.
U vertrekt op vrijdagmorgen per bus naar een onbekende bestemming. In de loop van de reis zal de correct geklede vreemdeling voorin de bus zich voorstellen als Kevin, de personal assistent van Ariane de la Roche. U krijgt het videotestament van de baron te zien, en wordt ingewijd in de geheimzinnige verwikkelingen rondom de erfenis van de baron, de zoektocht naar verborgen kunstschatten en raadselachtige aantekeningen.
U blijkt op weg te zijn naar het kasteel van de familie de la Roche, om daar komend weekend een moord te ontrafelen, maar ondertussen ook te genieten van de de luxe en comfort van het landleven. Ter plekke neemt u uw intrek in één van de gastenverblijven, en krijgt u direct te maken met de andere bewoners van het kasteel; Ariane, Giselle, Rosa, Marc, Dennis, mevrouw Bannink…. Al gauw raakt u verstrikt in een web van wederzijdse beschuldigingen, roddel en intrige, en weet u niet meer wie u wel en niet kunt vertrouwen.
Pas op zondagmorgen, nadat u een weekend lang tijdens diners, nachtelijke omzwervingen, crimescene onderzoeken en vele (soms geheime) gesprekken met de kasteelbewoners zoveel mogelijk informatie hebt ingewonnen, moet u acte de presance geven; Een spectaculaire doch waarheidsgetrouwe reconstructie van de moord én de motieven. Het team dat de moord tot in de finesses weet te verklaren kan rekenen op eeuwige roem en eer en zal passend worden beloond door de familie de la Roche. Er zal in de bus terug naar huis, en de weken die volgen, nog lang en veel worden nagepraat over dit enerverende moordweekend.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Wil je je team wakker maken? De organisatie transformeren naar een levende organisatie, dan is de SPOT ON training heel geschikt. Het is een leuke lichte energieke dag, die begint met een theatershow. Daarna gaan mensen bezig met hun eigen unieke rol in het team of binnen de organisatie. Er wordt onderzocht hoe er weer nieuwe spirit en nieuwe energie kunnen inzetten om met volle kracht vooruit te gaan.
SPOT ON is typisch een dag waarop nieuwe doelen geformuleerd kunnen worden, nieuwe mensen elkaar kunnen leren kennen, teams opnieuw hun vorm en doel kunnen bepalen. We werken oa met persoonlijke gebruiksaanwijzing, teamspirit, creatie-regie, kortom allerlei werkvormen om een energieke lichte dag te maken waarin medewerkers weer de zin van hun werk gaan inzien en er weer zin in krijgen.
Doel is nieuwe inspiratie ontvangen, elkaar beter leren kennen, doelstellingen van de organisatie helder te krijgen, SPOT ON kick-off.
Verras uw team met een nieuwe spectaculaire teambuilding n.a.v. de bestseller “Omringd door Idioten”. Een training, die inzicht geeft in de 4 gedragstypes (hoe hen begrijpen die niet begrepen kunnen worden). Van het boek zijn wereldwijd al meer dan anderhalf miljoen exemplaren verkocht. Het is een simpele, maar ook fantastische handleiding om elkaar beter te leren begrijpen.
In deze unieke training leer je op een leuke en interactieve manier elkaar aan te vullen i.p.v. aan te vallen en krijg je zicht op het motief dat achter het gedrag ligt van je collega’s, medewerkers en klanten en/of cliënten. De training heeft een enorm constructief effect op ieder team en brengt verfrissing, vernieuwing en verdieping. Dus is deze training ook zeer geschikt als teambuilding, als kick-off voor een nieuw team of nieuw project of als verdiepende professionaliserende training.
Vraag gerust een vrijblijvende adviesgesprek en een offerte aan voor deze teambuilding!
Workshop Faalplezier
Faalplezier boeken, daar is een beetje lef voor nodig.
Het is precies geschikt voor groepen die wel eens een foutje maken. Ah, bent u dat?
Wat gaat u doen
Uw team gaat afleren nog langer vrees te hebben voor het onverwachte.
We onderzoeken de remmende kracht van 'faalangst' en nemen die weg.
De workshop gaat uw team bewust maken van het moment vóór het eventuele falen.
Dat moment is dus eigenlijk: Nu!
Doelstelling
Na afloop van Faalplezier zal uw team beter samenwerken, duidelijker communiceren en groter vertrouwen hebben in elkaar. En vooral, minder (faal)angstig zijn en veel plezier hebben gemaakt.
Ontspanning dus en veel plezier, met een leerzaam kantje.
Lef, of minstens een beetje
U stapt, voetje voor voetje, in de wereld van het improvisatie-toneel. En dat is wellicht buiten uw comfortzone. Het is wel de plek waar u echt wat leert, niet waar?
Ontdek dat het best makkelijk is om zonder voorbereiding het toneel op te stappen. Het is vooral faalangst of in dit geval plankenkoorts dat ons remt.
U leert dat een improacteur eigenlijk net zo bang is om te falen als iedereen. En vervolgens hoe faalplezier hem helpt z'n werk te doen.
Teams laten veel potentie liggen uit angst om nieuwe stappen te zetten. Waar komt die vandaan, hoe remt hij ons? Faalplezier laat ervaren waarom collega's doen zoals ze doen. U experimenteert, faalt of niet... voortaan toch altijd met plezier.
Ook voor uw team
Ministeries, modebedrijven, scholen, banken, ziekenhuizen... noem maar op. Veel groepen gingen u voor.
Vraagt u zich nog af of deze workshop voor uw team wel geschikt is? Dan luistert u nog naar uw 'faalangst'. Blijf dat doen... of boek.
Faalplezier, het kan altijd anders.
Duur en locatie
De training duurt 2,5 uur in een ruime zaal met voor iedere deelnemer een stoel (plus twee extra). Ook zijn er korte en langere versies mogelijk.
Aanpak
Het gaat in deze workshop om de inhoud, je kunt het ook gerust een training noemen.
Plezier speelt een heel belangrijke rol.
Faalplezier kan ook in het Engels worden gegeven. Helaas niet in het Frans.
Neem direct contact op om uw specifieke wensen te bespreken.
Acteur/trainer Rob Hertog van Proluder trainingen en Acteur/theatermaker Bram Legerstee van Molière entertainment nemen we je mee naar het fictieve revue bedrijf van het illustere duo Jules en Philippe.
In deze theatrale workshop laten we ons inspireren door de 4 persoonlijkheidstypes - rood, groen, blauw en geel - van DISC, Insights en het boek "Omringd door idioten”
Deze voorstelling/training is geheel aan uw wensen en mogelijkheden aan te passen. Van klein naar groot, met life muziek in een echt theater met een afgeronde voorstelling tot een aan uw bedrijf aangepaste workshop met op maat gemaakte scenes bij u op de vloer. Maar altijd staat het entertainmentbedrijf van Jules en Philipp centraal.
Het entertainmentbedrijf van Jules en Philippe is een bedrijf als alle anderen, ook Jules en Philippe lopen tegen verschillende thema’s aan. Natuurlijk, de show “must go on”, maar achter de schermen spelen verschillende thema’s. Jules en Philippe nemen u mee achter de schermen en tonen hoe ze hier mee omgaan. Met uw steun zetten ze de stap naar verbetering. En natuurlijk tonen ze ook hun product, de revue.
Verschillende opties qua thematiek ;
Wij hebben we de perfecte training ontwikkeld die niet alleen leerzaam maar ook nog eens ontzettend leuk is.
Overleg van te voren; Vooraf aan de boeking is er een gesprek met het bedrijf om inhoud, tijdsduur en omvang van de workshop zo passend mogelijk te maken.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Gouden Kerst (Wat is er met kerst mis?)
Een leuke interactieve theatershow om de kerst mee in te luiden en het jaar gezamenlijk af te sluiten. Kerst is natuurlijk een traditie die diepgeworteld is in onze samenleving. Maar wat betekent kerst nou eigenlijk voor jou en je collega’s? Heb je echt iets met kerst? Is kerst belangrijk voor je? Of helemaal niet? En waarom? Hoe kijk jij naar kerst en naar het afgelopen jaar? En hoe kijk je vooruit?
In de ‘Wat is er met Kerst mis show’ laten 2 acteurs op ludieke wijze zien dat kerst voor iedereen iets andere betekent. Een show met veel humor en contrasten, maar ook veel interactie met het publiek. Zo worden er tussendoor veel vragen gesteld waar de mensen met elkaar over in gesprek gaan. De 'Wat is er met kerst mis show' is niet alleen leuk, maar ook verbindend en voornamelijk gericht op contact tussen de collega’s.
Aan het einde van de show worden de mensen uitgenodigd om elkaar aan het einde van het jaar een compliment te geven. Vaak hebben we wel feedback op elkaar maar vergeten we dat we elkaar respecteren, elkaar zien, elkaar waarderen en spreken we dat niet uit naar elkaar. In deze kerstshow nodigen we de mensen uit om elkaar op een ludieke manier een kerstcompliment te geven en hun waardering aan elkaar uit te spreken. Zo wordt het voor jullie een Gouden Kerst!
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
We leven in een tijd waar ontzettend veel mogelijk is. Veel meer dan dat wij voor mogelijk houden. In deze tijd kan een organisatie (van 100 tot 1500 mensen) in één dag een onvoorstelbare impactvolle onomkeerbare quantumsprong maken op het gebied van samenwerken, communicatie, realistische kracht en cultuur.
InspirationCompany heeft een training ontwikkeld die laat zien dat er veel en veel meer mogelijk is dan wij denken. De training is vooral bestemd voor organisaties die alle krachten willen bundelen en in één inspirerende dag een enorme sprong voorwaarts willen maken.
Er wordt gewerkt met kleurprofilering, insight theater, teambuilding, Patroon doorbrekend denken en handelen.
Vul voor meer informatie het aanvraagformulier in!
Zo ben ik nu eenmaal! Ontmoet de archetypen in een van kwaad tot erger komedie met happy-end én een glasheldere take home message.
Maak kennis met medewerker "kom niet aan mijn pritstift" Rick, manager "touwtjes in handen" Tilly, directeur "Mijn deur staat altijd open" Dries, en "kantelkoning" Jack.
Verandergoeroe Jack zal kantoorgenoten Rick en Tilly wel even omturnen tot enthousiaste en vooral flexibele medewerkers. In een hilarische show van 50 minuten zie je hoe dat niet bepaald loopt zoals hij in gedachten had. In het interactieve gedeelte na afloop ervaar je hoe het ook anders kan; Ontspannen veranderen!
Door samen te lachen om herkenbare verander- en communicatie valkuilen voorkom je dat jullie team in de "zo ben ik nu eenmaal" houding en de "zo doen we het hier cultuur" terecht komt.
Deze onvergetelijke archetypes maakten inmiddels honderden teams lachend bewust wat er nodig is soepel samen te werken en ontspannen te veranderen. Praten mét elkaar in plaats van over elkaar. Kijken naar jezélf in plaats van wijzen naar een ander en je irritaties gebruiken als inspiratie en groei. We weten het wel, maar doen we het ook?
Deze theatervoorstelling is niet alleen van schouwburgniveau, hij gaat ook nog eens over hilarisch herkenbare werksituaties. Je herkent jezelf en je collega's in de tijdloze archetypes en wordt serieus aan het denken gezet over hoe jij zelf met verandering omgaat. "Zo ben ik nu eenmaal" en "Zo doen we dat hier" klinken nooit meer hetzelfde.
“Indringend, confronterend, humoristisch! Ik kan de show van harte aanbevelen als je op zoek bent naar iets waarbij je de groep (inclusief jezelf) een spiegel wilt voorhouden.’
"Het was een voltreffer. Precies wat je in zo’n organisatie nodig hebt. Je gaat met een glimlach weg en toch heb je ook een boodschap meegekregen."
"De types in deze show zijn zo geweldig neergezet, die vergeet je nooit meer. Mensen gebruiken het nog veel om elkaar aan te spreken op gedrag. Ik merk dat mensen zichzelf nu vaker corrigeren, veel bewuster zijn geworden van hun eigen valkuilen"
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Kijk voor een visuele impressie in de bioscoop van Studio Spaak op studiospaak.nl
MIJ NIET BELLEN
(“Dat zag ik al aankomen…”)
Een humoristische workshop over contraproductief gedrag, communicatie, en verantwoordelijkheid. In ieder bedrijf of organisatie hebben we vaste uitdrukkingen waarmee we onze verantwoordelijkheden kunnen ontlopen of weg parkeren. We hebben allemaal een andere contraproductieve manier gevonden waarmee wij de dans kunnen ontspringen.
Vaak zijn we ons zelf niet eens bewust van onze contraproductiviteit.
Na de theatershow “Mij Niet Bellen!” Is er een korte Levende Hersentest waarin de deelnemers zicht krijgen op welk manier zij omgaan met lastige situaties. Ondanks dat het onderwerp soms zwaar lijkt, wordt het op een lichte manier, vol humor, gebracht. De deelnemers komen op een impact-volle manier met elkaar in contact, waardoor zij op een andere manier naar productief- en contra-productief gedrag kunnen kijken.
Wil je geluk of wil je gelijk? Ben je een ja-mens of ben je een nee-mens? Of kun je geen nee zeggen? Zie je wat er wel is of zie je wat er niet is? Zie je wat er mogelijk is of zie je wat er onmogelijk is? Hoe kijk je naar het leven?
De WellesNietesShow is misschien wel de allerleukste en leerzaamste theatershow van Nederland! In deze show krijgen we te zien dat we allemaal verschillend zijn en niet altijd weten hoe we met elkaar om moeten gaan. Deze leerzame en humoristische show is voor iedereen een feest van herkenning. Op ludieke wijze maken tweelingbroers Ted en Fred ons duidelijk dat we allemaal anders zijn, dat we anders communiceren en ook echt anders naar de wereld kijken! Want wat voor de één Welles is, kan voor de ander Nietes zijn!
De WellesNietesShow een bewezen en hooggewaardeerd concept dat garant staat voor een vermakelijk kijkje op misverstanden in de communicatie die ontstaan doordat we elkaars gebruiksaanwijzing niet kennen. Bij management- en communicatietrainingen, kick-offs, als break tijdens congressen en als losse workshop zorgde de WellesNietesShow op een ontwapenende manier voor meer bewustzijn en begrip voor diversiteit. Met als gevolg: minder aanvallen en meer aanvullen!
In de show kan input vanuit de organisatie worden opgenomen, zodat deze aansluit bij de thema’s die op dat moment binnen uw bedrijf spelen.
De WellesNietesShow kan eventueel naadloos overgaan in de workshop Persoonlijke Gebruiksaanwijzing of onze workshop Levende Hersentest. Wij denken graag met u mee om een ervaring op maat te maken. Vraag ons vooral naar de mogelijkheden!
In deze interactieve theatershow worden de basisprincipes van het LEAN werken op humoristische wijze onder de aandacht gebracht. LEAN werken betekent dat je je interne processen onder de loep neemt en zorgt dat je organisatie beter en efficiënter gaat functioneren.
Tante Lean weet daar alles van, want ze is LEAN en ze haat ‘Waste’ en andere vormen van inefficiëntie. Gelukkig is zij gespecialiseerd in Six Sigma en LEAN werken. De theatershow wordt gespeeld door twee acteurs die u meenemen in deze gestroomlijnde wereld van doorlooptijd verkortingen en kostenbesparingen. De show kan los geboekt worden, maar ook in combinatie met de Duplo LEAN Game waarin teams in competitieverband Duplo torens bouwen en steeds hun processen zo LEAN mogelijk moeten maken om de wedstrijd te kunnen winnen.
Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte kunt u onderstaand formulier invullen.
Aantal personen
Van 15 tot 200 personen
Wat is feedback nou eigenlijk? En wat vind je er eigenlijk van? Is feedback hetzelfde als een oordeel? En is een oordeel dan ook hetzelfde als een mening? Mag je dan eigenlijk wel oordelen? Of moeten we het afleren? Of juist aanleren?
In de FeedbackShow wordt op een heldere en ludieke manier duidelijk dat feedback voor iedereen anders is. Is het voor jou makkelijk te ontvangen? En geef je dan ook makkelijk feedback? Of haalt het je helemaal uit je programma als je het woord feedback alleen al hoort? Of voelt het altijd als een persoonlijke aanval? Misschien hoef je geen compliment? Maar wil je wel weten wat je fout hebt gedaan, zodat er iets verbeterd kan worden? Of hoor je het liefst alleen maar wat er goed is gegaan? Door te begrijpen dat feedback voor iedereen anders werkt kunnen we elkaar weer vinden en in verbinding komen.
In de show gebruiken we hersendominantie om onderscheid in vier types te maken. Vanuit deze types zijn er bepaalde voorkeuren over feedback. De FeedbackShow kan naadloos overgaan in een workshop waarin we gaan kijken welk type je zelf bent. Daarna gaan we in een plenair forum onder begeleiding van onze trainers met elkaar in gesprek over deze verschillen om inzicht te krijgen in elkaars bewustzijn.
De FeedbackShow is enorm leuk om in te zetten als energizer bij een kick-off, of als begin van een training, maar ook te gebruiken als verdiepingsslag. Als het thema feedback bij jullie speelt is de FeedbackShow goed inzetbaar!
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte onderstaand aanvraagformulier in!
Aantal personen
Van 15 tot 200 personen