Teambuilding in een echte praktijk situatie, bij BrandweerSurvival
Je leert het snelst in de praktijk. In welke omgeving kun je dan het beste teambuilden? Inderdaad: door het nabootsen van een echte praktijksituatie!
BrandweerSurvival creëert een oefenkeuken, een veilige plaats waar we fouten mogen maken. Waar het aan komt op samenwerking en teambuilding. Omdat iedereen de brandweer kent, maar niet precies weet hoe het er aan toegaat, voelen de mensen zich snel thuis en gaan ze enthousiast aan de slag.
Enthousiasme is belangrijk omdat dit gepaard gaat met het natuurlijk gedrag van de mens: ‘hij laat zijn ware ik zien’. Als dit gebeurt kunnen de beste leermomenten worden gecreëerd.
En de trainer kan zien hoe zij met een paniek situatie omgaan, flexibiliteit en improvisatie talent komt eveneens boven drijven tijdens dit teamuitje.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Wilt u voor uw organisatie een groots evenement organiseren? Of zijn jullie nog zoek naar inspiratie om een onvergetelijke ervaring neer te zetten? Wij zijn gespecialiseerd in het organiseren van evenementen voor een groot aantal deelnemers maar ook een met een grootse beleving!
De Workshop Carrousel is een dag vol met inspirerende, creatieve en enerverende workshops. De deelnemers mogen zelf een keuze maken aan welke workshops ze deel willen nemen. Dit kunnen inhoudelijke workshops zijn, creatieve of fysieke workshops, enerverende of rustgevende alles is mogelijk! De dag wordt verdeeld in verschillende workshoprondes, waarin jullie steeds weer met iets anders aan de slag kunnen. Hieronder een greep uit de workshops die georganiseerd kunnen worden:
En er zijn nog veel meer varianten workshops mogelijk. Wij denken graag met u mee over de gehele organisatie van het evenement, of de invulling van een gedeelte. Maatwerk dat echt past! We zorgen altijd voor een onvergetelijke en inspirerende dag waar nog lang over nagepraat wordt.
Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte kunt u het aanvraagformulier invullen.
MIJ NIET BELLEN
(“Dat zag ik al aankomen…”)
Een humoristische workshop over contraproductief gedrag, communicatie, en verantwoordelijkheid. In ieder bedrijf of organisatie hebben we vaste uitdrukkingen waarmee we onze verantwoordelijkheden kunnen ontlopen of weg parkeren. We hebben allemaal een andere contraproductieve manier gevonden waarmee wij de dans kunnen ontspringen.
Vaak zijn we ons zelf niet eens bewust van onze contraproductiviteit.
Na de theatershow “Mij Niet Bellen!” Is er een korte Levende Hersentest waarin de deelnemers zicht krijgen op welk manier zij omgaan met lastige situaties. Ondanks dat het onderwerp soms zwaar lijkt, wordt het op een lichte manier, vol humor, gebracht. De deelnemers komen op een impact-volle manier met elkaar in contact, waardoor zij op een andere manier naar productief- en contra-productief gedrag kunnen kijken.
Bedrijven en organisaties spelen een grote rol in het verduurzamen van de wereld. Duurzaamheid begint met bewustwording, dat is voor veel organisaties een struikelblok. Niet iedereen heeft zin in lange meetings, verandertrajecten en brainstormen over verduurzaming. Uitjesbureau organiseert naast vele fun-activiteiten ook zinvolle teamuitjes, die jou en je collega’s kennis laten maken met verduurzaming en op een laagdrempelige manier aan het denken zetten.
Teamuitje Plastic Soup!
Onder bezielende leiding van Karl, werkzaam bij milieuorganisatie Fair Resource Foundation
Gaan jullie aan de slag. Hij neemt de teams mee op reis door de plastic soep (die ‘begint op de stoep’), de weg richting een circulaire economie en de invloed van de directe leefomgeving. Het programma beslaat zo’n 2-2,5 uur en bestaat in ieder geval uit:
Wij zorgen voor handschoenen, grijpers en speciale juttassen.
U wilt niet alleen een leerzaam en zinvol uitje voor uw collega’s organiseren, het moet ook luchtig, gezellig en verbindend zijn.
Karl heeft vele tientallen ‘plastic soep’ bedrijfsuitjes georganiseerd en begeleid, voor allerlei bedrijven en instellingen, van startups tot multinationals, en van NGO’s tot overheden. Bij grotere groepen organiseert hij dit samen met collega en vriend Jeroen.
De meest gehoorde reactie gaat ongeveer zo: ‘wat lag er stiekem veel afval, wat hebben we veel geleerd, wat was het gezellig en wat vond iedereen het leuk’.
Wat betekent duurzaamheid, circulaire economie en/of plastic soep voor uw organisatie en uw collega’s, en ook voor onze verhoudingen onderling? Daar gaan we het over hebben. We leren over de grootste uitdagingen en brengen die terug naar de dagelijkse realiteit. Dat doen we met een glimlach, een gezonde dosis relativering en een optimistische insteek.
Dus resumé..
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Vuur, brand, sirenes ... rennende mannen, draaiende pompen ... De wereld van de brandweer vindt iedereen interessant! Het was misschien wel je kinderdroom. Maak dit mee, samen met je collega´s vorm je een team: de uitruk-ploeg! Meteen erop af, de vlammenzee bedwingen: geen gepraat maar direct actie! Zelf doen, zelf meemaken en beleven dat zijn de sleutels van dit event!
Voor elk wat wils
Onze brandweerinstructeurs staan altijd klaar voor jou, samen met jou overwinnen we de angst voor vuur. Stap in de wereld: je bent voor één dag brandweerman, een gebeurtenis tijdens jullie personeelsuitje die je niet snel vergeet!
De top 5:
* Bovendien zijn educatieve elementen toegevoegd, zodat u (ongemerkt) ook nog iets nuttigs leert.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
In deze tijd van diversiteit weten we vaak nauwelijks nog iets van onze collega’s. Toch komen we juist in deze tijd veelal uit verschillende landen, verschillende plekken, en hebben we ook verschillende verhalen.
Deze workshop laat het licht weer even schijnen op waar jij vandaan komt, waar je geboren bent. Met elkaar in contact komen over de hele simpele dingen van het leven brengt veel meer verbinding dan dat we ons kunnen voorstellen.
Vertellen over ons geboorteland, plaats, het gezin waarin je geboren bent, de cultuur, en je afkomst, is voor mensen de ideale ingang om echt contact te maken.
Deze workshop begint met een stukje theater over diversiteit, inclusiviteit. Daarna raken de mensen in gesprek en krijgen ze de kans om op een unieke manier kennis met elkaar te maken. De workshop wordt heel veel gebruikt als kennismakingsworkshop na reorganisaties, fusies, teamwisselingen enz.
Onder gejuich van het publiek beginnen de zelf ontworpen wieken op gang te komen. Maar hoeveel stroom zullen ze gaan opwekken? De Duurzame Energie Challenge is een ‘groene’ en bijzondere teambeleving waarbij u windmolens gaat bouwen!
Codes kraken om onderdelen te verdienen...
Twee tot vijf teams construeren elk een windmolen, opgebouwd uit reuze meccano. Elk bouwwerk is ruim 4 meter hoog!
Een deel van elk team gaat constructief aan de slag. Anderen beantwoorden vragen over duurzaamheid om te komen tot een cijfercode. Met de juiste cijfercode worden enkele onmisbare onderdelen van de windmolen verdiend.
Zelf ontwerpen
De basis volgens 3D bouwtekening maar de cruciale en bewegende onderdelen geheel volgens eigen ontwerp.
Samenwerking is essentieel
De teams zullen de taken effectief moeten verdelen om de verschillende onderdelen in elkaar te zetten, maar ook blijven managen om het geheel tijdig samen te voegen voor een strakke bouwtijd. Daarnaast zijn er onderdelen en punten te verdienen met het voltooien van opdrachten over duurzaamheid.
Finale op ‘orkaankracht’!
In de finale moeten de teams zoveel mogelijk energie opwekken met behulp van windkracht uit een enorme ventilator... Welke windmolen draait de meeste RPM (rondes per minuut)? En welk team meet de hoogste piekstroom?
Welk team heeft de beste totaalscore en mag zichzelf winnaar van de ‘Duurzame Energie Challenge’ noemen?
Programmaduur: 2,5 uur.
Aantal personen: 25 tot 200
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte over dit teamuitje/ bedrijfsuitje het aanvraagformulier in!
Samen werken aan de grootste Chainreaction ooit!
Ken je een chainreaction? Het lijkt op Domino D-Day, maar met meer dan alleen dominostenen. Wij werken met een diversiteit aan verschillende materialen, om tot een origineel bouwwerk te komen. In teams zijn jullie verantwoordelijk om een segment van de chainreaction te bouwen.
Laat hierbij je eigen creativiteit en bouwinzicht de vrije loop. Blijf wel communiceren, want alle segmenten moeten naadloos op elkaar aansluiten, zodat je uiteindelijk eindigt met één grote chainreaction-finale!
De Chainreaction XXL combineren met een lunch of diner? Ook dit regelen we!
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Wil jij een extra dimensie geven aan je personeels- of bedrijfsuitje? Dan is virtual reality misschien wel wat voor jullie!
Level Up Events komt bij jou op locatie een volledig verzorgde VR escape room organiseren. Tover jullie bedrijfsruimte dus om in een virtuele escape room.
Speel in groepjes (van 6 personen) tegen elkaar en zorg dat je als eerste uit de escape room ontsnapt! Goede communcitie, feilloos teamwork en snel denkwerk is hierbij funest.
Ontsnap jij als eerste uit de escape room, vind je de 4 cijferige code? Open daarmee dan zo snel mogelijk de fysieke kluis en pak de felbegeerde beker.
Teambuilding & Gedrag
Krijg op ludieke wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van uw team waarbij de schapen de spiegel zijn. Met mooie metaforen legt u de link naar uw team. De Workshop Schapendrijven brengt u inzicht, inspiratie maar ook energie!
Afhankelijk van de doelstelling van uw bijeenkomst kunnen thema’s als samenwerking, communicatie, leiderschap, rollen binnen een groep, passie en ambitie centraal staan. Maar uiteraard ook plezier en samen beleven!
Hoe ziet de Workshop Schapendrijven eruit?
Door middel van diverse opdrachten brengt u samen de schapen in beweging. We beginnen eenvoudig, maar gedurende de workshop worden de oefeningen steeds uitdagender.
Ook krijgt u een exclusief kijkje in het bijzondere werk schapendrijven met Border Collies. Daarbij laten we zien hoe we onze honden selecteren en trainen van pup tot volwassen sporthond. Een ware inspiratiebron welke bijzondere inzichten geeft om zeker mee te nemen naar de werkvloer.
Tot slot eindigt u de workshop met een uniek finalespel. Eén ding staat vast, dit is gegarandeerd de meest bijzondere (en moeilijke!) vorm van schapendrijven ooit!
De Workshop Schapendrijven duurt circa 1,5 uur en is mogelijk in het Nederlands en Engels.
Neem ook een kijkje op onze site www.workshopschapendrijven.nl !
Welke locatie of groepsgrootte?
Bij ons is veel mogelijk, als het nooit ten koste gaat van het dierenwelzijn! Wij reizen door heel Nederland en delen van België.
Groepsgroottes van 4 – 200 personen.
Heeft u inhoudelijke wensen?
Met plezier vernemen we dit graag van u tijdens een telefonische voorbespreking. Zo sluit de workshop naadloos aan op uw bijeenkomst.
Waarom u kiest voor schapendrijven met LLanfarian Events?
LLanfarian Events
De Workshop Schapendrijven wordt verzorgd door een enthousiast en professioneel team. Op onze boerderij met meer dan 1000 schapen is er dagelijks veel werk voor onze honden. Gepassioneerd laten we u opgaan in dat bijzondere werk én de magische samenwerking tussen baasje en hond.
Een vrolijke, actieve workshop waar je naast een hoop lol ook nog wat leert over over samenwerking, creativiteit en ik-kracht.
In vier high impact minuten doorloop je de gehele toneelacademie.
Vier minuten?
Ja!
Vier minuten!
En de rest van de tijd dan?
Daarin gaan we het geleerde toepassen in de praktijk! :-).
Deze workshop staat bol van ervaringsoefeningen. Je leert samenwerken op moment dat het er echt toe doet. Je leert creatief denken. Je leert je collega's op een heel andere manier kennen.
"Een heerlijke onderderdompeling in de wereld van het schouwtoneel"
"Ik heb enorm gelachen terwijl het me ergens ook wel een spiegel voorhield."
"Grappig om mijn collega's ook eens zo bezig te zien."
Na deze workshop:
Sfeer van de workshop: Laagdrempelig, hoge impact, actief en humorvol.
De workshop duurt twee uur en vier minuten.
We werken landelijk en we adviseren qua zaal een theatrale omgeving. (Theaterzaaltje, repetitiestudio enz.)
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Verras uw collega’s met iets compleet nieuws!
Ervaar nu om een echte American Football speler te zijn!
Tijdens onze sportieve workshop voor jullie bedrijfsuitje komen alle onderdelen van het American Football aan bod. Denk aan gooien, vangen en natuurlijk ook tackelen! Dit alles gebeurt uiteraard op een zeer gecontroleerde en veilige manier. American Football is de mooiste teamsport ter wereld, wij organiseren bedrijfsuitjes zodat u met uw team dit ook kunt gaan ervaren. Een actieve en bijzondere introductie van de ultieme teamsport en dus ideaal voor teambuilding doeleinden.
Wij snappen dat American Football een heel ruig imago heeft, maar dat iedereen de dag erna gewoon weer naar het werk moet. Daarom hebben we de clinic heel laagdrempelig gemaakt, iedereen bepaalt zijn of haar eigen intensiteit en het contact is op stootkussens en blockmachines. Ook als je wat minder fit bent dan kan je gewoon lekker mee doen.
Beleef samen alle onderdelen van de mooiste sport ter wereld. Heb jij een talent om die "gekke" ovale bal te gooien? Ben jij de Quarterback die we zoeken voor de volgende oefening? Laat al je frustratie gaan en maak een tackle op één van de tacklebags. Duw samen de blockmachine naar achteren. Daag elkaar uit en ga de "Battle" aan. Tijdens de Whiteboard session zullen de instructeurs jullie vertellen over de regels van het spel, de vele verschillende tactieken en hun eigen ervaringen.
De deelnemers krijgen allemaal een volledige American Football outfit aan, dus schouderbescherming, helm en natuurlijk de kenmerkende "warrior stripes" onder de ogen. Dit zorgt gegarandeerd voor mooie, grappige en leerzame momenten voor de groep.
Ons uiteindelijke doel is jullie een unieke en leuke kijkje te geven in de wereld van American Football. De mooiste teamsport ter wereld die ons zelf zo veel plezier heeft gegeven! Al onze instructeurs zijn huidige of ex-American football spelers die graag hun passie aan jullie overbrengen.
Uniek,sportief en zeer geschikt voor bedrijfsuitjes (teambuilding). De clinics worden op maat gemaakt en wij zorgen altijd voor een enorm leuke, sportieve ervaring! De clinic is zo ingericht dat het voor iedereen geschikt is; jong/oud/man/vrouw/sportief/minder sportief, voor iedereen is een plek in het veld.
Achteraf bieden wij een drankje aan en kunnen wij gezellig napraten over de ervaring.
Een ding is gegarandeerd, iedereen stapt met een grote glimlach het veld af!
Nog niet overtuigd? Deze groepen gingen jullie voor. Lees hier meer over hun ervaringen of check de reviews op google. Wij zijn erg trots dat wij in al deze jaren alleen maar 5 ster reviews hebben ontvangen.
Hopelijk tot snel op het veld!
Team Pro Football Clinics
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Wil je net als koningin Maxima en prinses Beatrix ook eens met onze Koninklijke Roofvogels vliegen boek dan onze 1 uur durende workshop Koninklijk Vliegen. Het programma tijdens Koninginnedag in Thorn op 30 april 2011 was samengesteld rond de thema’s cultuur, historie en traditie. Aan ons van de eer om samen met de Koningin en leden van de Koninklijke familie te valkenieren.
Wil je dit zelf ook ervaren dan kan dat nu. Op een passende locatie, zelf gekozen, presenteren wij in geuren en kleuren deze fascinerende beleving.
De deelnemers gaan tijdens deze workshop zelf verschillende roofvogels en uilen naar de hand laten vliegen. En natuurlijk maakt iedereen er heel veel foto`s en filmpjes van.
Waar:
Datum, tijd, locatie en programma zijn maatwerk. Onze teams komen graag naar elke gewenste locatie maar het kan natuurlijk ook op een van onze locaties.
Prijs:
Vanaf € 1000,00 ongeacht de locatie in België of Nederland.
Vul voor meer informatie of vrijblijvende offerte onderstaand aanvraagformulier in!
Welkom bij The HandProject,
Wij doen team building net even anders.
We begrijpen dat het erg moeilijk is om iets te organiseren wat iedereen leuk vind. Maar daar hebben wij nou net het antwoord voor. Wij durfen met zekerheid te zeggen dat iedereen enorm positief verrast zal zijn, en zelfs vergeten dat ze met een teambuilding workshop bezig zijn!
In onze workshop ga jij met je team echte fuctionele prosthese handen in elkaar zetten voor mensen in ontwikkelingslanden. Zo werk je niet alleen aan je team, maar verander je ook direct iemands leven!
Ons evenement duurt ongeveer 3 uur. Tijdens het evenement kom je erachter wat echt goed communiceren is, en hoe je moeilijke problemen oplost. Dit komt voornamelijk omdat alle team leden een "koozi" dragen. Dit zorgt ervoor dat je je meest dominanten hand niet gebruikt.
De kern van onze missie is het verstrekken van gratis prothesehanden aan mensen die ze nodig hebben. Via onze programma's krijgen teams de kans om deze op maat gemaakte handen in elkaar te zetten en te doneren, wat het leven van de ontvangers kan veranderen.
Soms kan het onderwerp wat heftig klinken, maar dat is juist niet het geval. We focussen op blijdschap, dankbaarheid en gezelligheid. Waarom? Dit zien we ook terug bij de recipients die deze handen mogen ontvangen.
Nadat jullie de hand in elkaar gezet hebben, is het tijd om de tas te versieren en een team photo te maken. Deze krijgt de ontvanger dan ook te zien zodat ze weten wie hen hand gemaakt heeft. Daarin tegen ontvangt u u ongeveer 4 maanden later weer een foto van de ontvanger met uw hand. Zo weet u ook welk leven u veranderd heeft.
U kunt op twee verschillende manieren met ons meedoen:
VOLLEDIG GEFACILITEERD EVENEMENT
Ontworpen voor teams van 4 tot 500 personen.
Bereid je voor op een echt zinvolle en lonende teambuildingervaring!
Op zoek naar teambuilding met een flinke dosis humor?
Ja, verandering is soms nodig, maar het hoeft niet saai of serieus te zijn! Herken je dit? Je team zegt vaak: “Zo doen we het hier altijd” of “Zo ben ik nu eenmaal”? We zijn gewoontedieren en kuddedieren, maar we willen ook vooruit, samenwerken en resultaten behalen. Toch stuiten we steeds weer tegen die onzichtbare muur van ‘vastgeroeste’ gewoontes.
Tijd voor verandering, maar wel met een beetje humor.
Met de ‘Zo ben ik nu eenmaal’ show brengen we een verfrissende en humoristische blik op veranderprocessen. Door samen te lachen om de typische archetypes in je team, zoals Touwtjes in handen Tilly, Regelrechte Rick, Open deur directeur Dries en Kantelkoning Jack, ontdek je hoe veranderen makkelijker én leuker kan zijn. Ja, je kunt zelfs lachen om je eigen gedrag – en dat maakt alles net een stukje eenvoudiger!
Waarom? Omdat humor de perfecte manier is om de vicieuze cirkel van “Zo doen we het hier” te doorbreken en je team uit de comfortzone te krijgen. Je zult merken dat irritaties ineens omgezet kunnen worden in inspiratie. Zoals Jung al zei: Wat je irriteert aan andere, vertelt je wat jezelf te ontwikkelen hebt. En die inzichten zorgen voor misschien wel de echte verandering.
Honderden teams gingen je voor.
Met de ‘Zo ben ik nu eenmaal’ show maakten we inmiddels honderden teams lachend bewust van wat er nodig is om soepel samen te werken en ontspannen te veranderen. Praten mét elkaar in plaats van over elkaar. Kijken naar jezélf in plaats van wijzen naar een ander en je irritaties gebruiken als inspiratie en groei.
“Indringend, confronterend, humoristisch! Ik kan de show van harte aanbevelen als je op zoek bent naar iets waarbij je de groep (inclusief jezelf) een spiegel wilt voorhouden.’
"Het was een voltreffer. Precies wat je in zo’n organisatie nodig hebt. Je gaat met een glimlach weg en toch heb je ook een boodschap meegekregen."
"De types in deze show zijn zo geweldig neergezet, die vergeet je nooit meer. Mensen gebruiken het nog veel om elkaar aan te spreken op gedrag. Ik merk dat mensen zichzelf nu vaker corrigeren, veel bewuster zijn geworden van hun eigen valkuilen"
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Kijk voor een visuele impressie in de bioscoop van Studio Spaak op studiospaak.nl