In deze game gebruiken we één festival als metafoor voor uw organisatie. Het gezamenlijk doel is om het gaafste festival op te bouwen met de meeste gelukkige bezoekers. Elk team krijgt een stage area toegewezen: aan de teams de taak om hun deel van het festivalterrein aan te kleden met benodigde voorzieningen. Maar de deelnemers kunnen pas een volwaardig festival opbouwen door samen te werken met andere teams. Welke stage area trekt de meeste gelukkige festivalbezoekers?
Om de festivalbezoekers gelukkig te maken, moeten de teams de beste voorzieningen inkopen en bouwen. Dit zijn bijvoorbeeld artiesten, foodtrucks en bierleveranciers. Hiervoor hebben de teams geld, grondstoffen en arbeid nodig. Maar... sommige teams beschikken enkel over geld terwijl andere teams grondstoffen of arbeid hebben. Kortom, teams hebben elkaar nodig om de gewenste voorzieningen in te kunnen kopen! Samenwerken is cruciaal om de doelen te behalen. Klik hier voor een video impressie van de game.
VERLOOP VAN DE GAME
Uitleg game
Ronde 1 - De teams bedenken een pakkende naam voor hun stage area en formuleren een strategie. Welke voorzieningen zijn het meest belangrijk voor het team? Daarnaast creëren ze een festival poster om zoveel mogelijk gelukkige bezoekers naar hun podium te trekken!
Presentaties identiteit
Ronde 2 - De teams werken met elkaar om de juiste hoeveelheid geld, grondstoffen en arbeid te bemachtigen. Halverwege de ronde staan zij voor de enorme uitdaging om een crisissituatie voor het festival op te lossen.
Ronde 3 - De teams bouwen met Kapla latjes hun ingekochte voorzieningen op een groot speelkleed. Lopen wegen door bij de grenzen van elke stage area? Het wordt visueel duidelijk welke teams succesvol hebben samengewerkt!
Evaluatie & Prijsuitreiking