Jullie unieke collaboratieve kunstervaring
The Art of Creativity workshop biedt volledig op maat gemaakte artistieke ervaringen afgestemd op jullie unieke evenement of strategische doelen. We creëren inspirerende, gezamenlijke kunstwerken waarin plezier, teambuilding en een tastbare impact centraal staan. Elk kunstwerk sluit nauw aan bij de visie, kernidentiteit of thema's van jullie organisatie of evenement.
Let's Make Art Together!
Doelen & Voordelen:
Workshop details:
Ideaal voor:
Geen artistieke ervaring vereist
Over About Collab
Wij zijn een creatief ontwikkelingsatelier dat teams en organisaties verbindt door de kracht van kunst en creativiteit. Onze betekenisvolle, speelse interventies combineren creativiteit met bedrijfsdoelstellingen en leveren blijvende impact voor jullie team.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Een vrolijke, actieve workshop waar je naast een hoop lol ook nog wat leert over over samenwerking, creativiteit en ik-kracht.
In vier high impact minuten doorloop je de gehele toneelacademie.
Vier minuten?
Ja!
Vier minuten!
En de rest van de tijd dan?
Daarin gaan we het geleerde toepassen in de praktijk! :-).
Deze workshop staat bol van ervaringsoefeningen. Je leert samenwerken op moment dat het er echt toe doet. Je leert creatief denken. Je leert je collega's op een heel andere manier kennen.
"Een heerlijke onderderdompeling in de wereld van het schouwtoneel"
"Ik heb enorm gelachen terwijl het me ergens ook wel een spiegel voorhield."
"Grappig om mijn collega's ook eens zo bezig te zien."
Na deze workshop:
Sfeer van de workshop: Laagdrempelig, hoge impact, actief en humorvol.
De workshop duurt twee uur en vier minuten.
We werken landelijk en we adviseren qua zaal een theatrale omgeving. (Theaterzaaltje, repetitiestudio enz.)
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
De Kluis in Huis is een zelfstandige escapegame welke op afstand of in verschillende ruimtes tegen elkaar gespeeld kan worden. Speel het als battle tegen je collega’s en laat ze zien dat jullie het slimste team zijn! Jullie krijgen een Kluis en per team van 2-5 personen een koffer opgestuurd. Welk team weet als eerste alle raadsels te ontcijferen en de Kluis te openen?
Op het oog is het een rommeltje op tafel, maar jullie weten beter. Hier wordt nagedacht, worden aantekeningen gemaakt en worden oplossingen gevonden. De tijd vliegt. Normaal een goed teken, maar nu even niet! Jullie zitten midden in De Kluis in Huis. Binnen 2 uur moet de Kluis open!
Zodra een team de koffer open heeft, zien zij vijf kistjes, afgesloten met hangslotjes en allerlei losse materialen. Stap voor stap worden raadsels ontcijferd en codes gevonden. Elk kistje dat opengaat, brengt het team dichter bij de cijfercode van de Kluis. Maar de timer tikt door en de andere teams zijn ook al ver op weg…
Bij grotere groepen kan De Kluis in Huis begeleid door één van onze enthousiaste spelleiders. Na de ontvangst en speluitleg zal er met de juiste begeleiding voor gezorgd worden dat alle teams op scherp blijven. Mochten de teams te lang vastlopen op een onderdeel, zal de spelleider ze ook van tips voorzien, zodat de strijd tot het einde voelbaar is.
Prijs kleine groepen (exclusief verzending)
1 team: € 59,50
2 teams: € 111,50
3 teams: € 163,50
4 teams: € 215,50
Bent u met een grotere groep of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op, wij vertellen u er graag meer over!
Programma voorstel
14:00 - 14:15 Ontvangst en speluitleg
14:15 - 16:15 De escape game: De Kluis in Huis
16:15 - 16:30 Afsluiting en nabespreking
Inbegrepen binnen dit uitje
Optioneel binnen dit uitje
Een muzikale strijd!
De Top 2000 is al sinds 1999 een jaarlijks terugkerend fenomeen op de Nederlandse Radio. Luisteraars mogen stemmen op hun favoriete nummers en stellen zo een lijst van de “2000 beste liedjes ooit” samen. Tijdens de Top 2000 Quiz speelt u in teams tegen elkaar in verschillende spelrondes waarin de muziek uit deze lijsten centraal staat. Één en al gezelligheid en verbroedering. De Top 2000 Quiz kan plaatsvinden bij u op locatie of op een mooie externe locatie in een plaats naar keuze.
Voor wie
Uitermate geschikt voor grote groepen, personeelsuitjes, eindejaarsuitjes, bedrijfsuitjes, teamuitjes als opwarmertje van uw personeelsfeest.
Arrangementen
U kunt de quiz los boeken maar bijvoorbeeld ook in combinatie met een diner. Bekijk het programma op onze website voor meer details: Top 2000 Quiz Arrangementen
Voor meer informatie over dit uitje of een vrijblijvende offerte kunt u het formulier invullen.
Plezier Teambuilding Creatief Samenwerken Verbinding Entertainment & Hilariteit!
Speel samen met jouw collega’s de hoofdrol in een spetterende videoclip waarin je op een ludieke wijze een bekend liedje playbackt. Een lipdub bestaat uit één shot waarin de steadicam operator (camera)een vooraf bedachte route aflegt.
Tijdens de presentatie van jullie lipdub zie je jouw collega’s van het scherm knallen:) Aansluitend is er een spetterende Lipdub Music Award Show. Wie valt er in de prijzen!
Geef jouw afdeling en/of uw totale organisatie een boost!..
LIPDUB TEAMBUILDING gaat verder dan zo maar een Lipdub produceren. Samen veel plezier beleven is het startsein van teambuilding, vanuit deze basis ontwikkelen wij jouw Lipdub op maat.
Echt maatwerk:
LIPDUB TEAMBUILDING wordt altijd op maat gemaakt. Hierin is een goede voorbereiding van belang. In een persoonlijk gesprek brengen we alle speerpunten in kaart en verwerken dit in het Lipdub script. Tijdens dit gesprek wordt tevens het totale evenement tot in de puntjes voorbereid.
Persoonlijke Service:
Persoonlijke service staat bij LIPDUB TEAMBUILDING hoog in het vaandel! Het doel dat jij en jouw organisatie wilt bereiken staat voorop. Samen zorgen wij ervoor dat deze meer dan behaald worden.
Vakmensen:
Van origine komen wij vanuit de televisie, film en evenementen industrie. Wij hebben tientalen jaren ervaring in de organisatie van Filmevenementen. De eerste lipdubs die hier in Nederland werden geproduceerd daar waren wij bij betrokken.
Specialisatie:
Wij zijn specifiek in teambuilding gerichte lipdubs gespecialiseerd.
Veel Plezier, Hilariteit, Samen, Gezelligheid & Entertainment zijn hier uiteraard onderdeel van!
Ervaring:
LIPDUB TEAMBUILDING en zijn crew hebben honderden lipdubs geproduceerd. Voor bijna alle organisaties was teambuilding zeer belangrijk. Hierdoor hebben wij de ultieme formule ontwikkeld waarin Plezier, Teambuilding, Hilariteit, Saamhorigheid en Amusement samensmelten.
Veel plezier, verbinding, samen communiceren, resultaat, creatieve & hilarische momenten zijn bij LIPDUB TEAMBUILDING altijd inbegrepen.
Verveel jezelf geen moment met onze 80`s 90`s en 00`s Quiz met Swingende QuizMasters.
Vragen, muziek, tv series raden en actie wisselen elkaar af.
Na de indeling van de teams kiezen jullie een teamcaptain en wij zorgen dat de teamcaptain duidelijk herkenbaar is haha.
Dan begint de 2 uur durende Quiz die bol staat van gezelligheid, met een heel hoog Oooh Jaaaa gehalte en gepresenteerd wordt door oergezellige en meeswingende QuizMaster.
Welk team gaat winnen? Welk team mag aan het einde meezingen met “We are the champions” en de felbegeerde medailles in ontvangst nemen?
Wij zorgen altijd voor een leuke aankleding en Oud-Hollands snoep op de team tafels.
Al onze Quizzen zijn inclusief:
Onze andere Quizzen zijn:
Wacht niet meer langer en boek deze gezellige quiz op jullie gewenste datum en tijd. Vul voor meer informatie over dit uitje het aanvraagformulier in!
Bij Chain Reaction Table Top maak je een lange 'kettingreactie' op tafels waarbij ieder team verantwoordelijk is voor een deel ervan. Je werkt niet alleen samen met de mensen in je team, maar ook met de aangrenzende teams om de ketting tot een succes te maken!
Alle teams ontvangen een spelbord en een set spelkaarten die de basis vormen van het ontwerp. Ieder team kiest 4 of 5 losse 'machines' uit die gemaakt worden van allerlei bijgeleverde materialen.
Creativiteit wordt beloond zolang het ontwerp goed genoeg in elkaar zit en de testfase doorstaat. Projectmanagement en resource management komen ruim aan bod.
Alle losse machines worden eerst per team elkaar gelinkt. Vervolgens worden de ontwerpen van aangrenzende teams aan elkaar verbonden. Zo ontstaat er één grote kettingreactie die door de hele zaal loopt. Als iedereen er klaar voor is volgt de grote finale waarin de ketting in beweging wordt gezet. De energie wordt van tafel naar tafel doorgegeven en iedereen is trots op het eindresultaat.
Teambuildingeffecten van Chain Reaction Table Top
Een teambuildingprogramma moet vooral leuk en inspirerend zijn. Daarnaast oefenen we vaardigheden in het programma die je ook in je werk nodig hebt. De belangrijkste op een rij:
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Haka Teambuilding
Iedereen kent wel de ‘krijgsdans’ van de haka, die door de All blacks of (iets minder bekend) de Silver Ferns wordt gedaan voor hun rugbymatch. Wist je dat dit soort krijgsdansen op alle eilanden in de South Pacific worden gedaan? Klaas Faka’hafua kent er alles van, omdat hij geboren is op het eiland Tonga. Samen met zijn partner, Hilde Goris, brengt hij in een teambuilding de kracht van de èchte haka tot op de werkvloer. Ze doen dit al jaren samen in retreats, ook internationaal.
Ingepast in een groter geheel, zorgen wij voor stoom aflaten tijdens pauzes en een opbouw naar de apotheose van een mannelijke en de vrouwelijke haka samen te doen. Maar de haka workshop is een teambuilding op zich. Prachtig en heel bijzonder om de kracht van de eenheid in je team letterlijk te ervaren! Een onvergetelijke ervaring om dit met een native te doen, ook al kan de tekst in het Nederlands/Engels worden gegoten!
We kiezen een haka uit die passend is, en passen die zo aan dat ook het aanleren haalbaar is :
Duur workshop : 3 a 4 uren (kan mits kleine aanpassing in prijs ook in verschillende delen doorheen de dag gebracht worden)
Kostprijs : vanaf 35 personen 35 EUR per persoon
- vanaf 100 personen 25 EUR per persoon
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
In The Big Picture wordt een meesterwerk van ongekend formaat gemaakt!
De groep wordt opgedeeld in teams van 6-8 deelnemers. Ieder team krijgt 2 panelen. Een ervan is voorgetekend, de ander is blanco. En ze zijn niet aansluitend...
Voordat er geschilderd gaat worden, bepalen de teams hun strategie en moeten er een aantal opdrachten uitgevoerd worden om de benodigde materialen te verdienen. Van concurrentie tussen de teams is geen sprake: samenwerken leidt tot het beste resultaat! Hoewel ieder team verantwoordelijk is voor de twee eigen panelen, uiteindelijk zijn ze een onderdeel van The Big Picture. Teams werken dus samen met andere teams die aansluitende panelen beschilderen, zodat de lijnen en kleuren goed doorlopen.
Aan het eind worden alle canvassen verzameld en in een frame geplaatst zodat het als 1 geheel tentoongesteld kan worden. Het eindresultaat is pas te zien bij de grote onthulling!
Het ontwerp voor het schilderij woordt in gezamenlijk overleg met een grafisch ontwerper helemaal op maat gemaakt. Het onderwerp van The Big Picture gaat vaak over de kernwaarden, missie en visie van het bedrijf. Op deze manier wordt op de dag zelf door iedereen gewerkt aan de gezamenlijke toekomst.
Het eindresultaat is een prachtig kunstwerk dat nog jarenlang op kantoor tentoongesteld kan worden.
Teambuildingeffecten van The Big Picture
Een teambuildingprogramma moet vooral leuk en inspirerend zijn. Daarnaast is dit programma zo opgezet dat je ook belangrijke vaardigheden traint, zoals:
√ Empathie en inlevingsvermogen tussen collega's vergroten
√ Samenwerking tussen afdelingen versterken
√ Het ervaren van de kracht van een gezamenlijk doel nastreven
√ Projectplanning
√ Het stimuleren van creativiteit
√ Communicatiestrategie
√ Visualiseren van de toekomst
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
De Hilariteitsquiz is een interactief programma met een allround entertainer/ instructeur die naast presenteren ook zeer goed kan improviseren.
Tijdens het ontvangst is er een actrice/instructrice op locatie of in een horecagelegenheid naar keuze.
Met muzikaal ontvangst: de quizmaster heet iedereen vrolijk welkom met bekende muziek en kan desgewenst ook drankjes uitserveren.
Daarna spelen we de spelrondes (teams van 5 personen) met o.a.:
Ronde 1: algemene muziekvragen
Ronde 2: intro luisteren
Ronde 3: Foto-ronde, minigames en een Lucky Loterij met grappige gadgets in pauze.
Ronde 4: singing bee
Ronde 5: swingo. De muziekbingo waarbij verschillende periodes aan bod komen uit de dj-set!
Als jullie minder muziek onderdelen willen, kunnen we deze vervangen voor:
- Get the Picture
- Het ballonnen trapspel
- Reclame tunes raden
- Anagrammen oplossen
Prijsuitreiking: welke groep heeft de meeste punten en welke individuen zijn het meest opgevallen tijdens deze hilarische quiz?
Het programma duurt circa 2 uur, en mét een lunch of diner ongeveer 3,5 uur. De collega’s hebben daarna lekker de tijd om nog even na te borrelen.
Hitster – Teambuilding Edition
Het muzikale teamuitje vol energie, samenwerking en hilariteit!
Ben je op zoek naar een origineel en dynamisch bedrijfsuitje waarin muziek, plezier én teambuilding centraal staan? Met de Hitster – Teambuilding Edition beleef je samen met collega’s een onvergetelijke middag of avond vol hits, verrassende uitdagingen en heel veel gezelligheid.
Hitster is een volledig verzorgd teamspel, geïnspireerd op het populaire gezelschapsspel. In teams van maximaal vijf personen gaan collega’s de muzikale strijd met elkaar aan. Geen zorgen als je geen muziekkenner bent – meezingen helpt ook!
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Improviseren kun je leren!
Improviseren doen we dagelijks, telkens wanneer je iets op een andere manier moet doen dan je 'gewend bent'/ 'altijd doet', dan improviseer je. Maar soms roept je brein; "Hier is geen oplossing voor!". Is die betreffende situatie dan echt niet op te lossen? Nee, voor vrijwel alles is een oplossing, maar je brein blokkeert..
Omdat improvisatie op impulsen werkt, wordt er in deze workshop ook veel gelachen. Maar jullie leren vooral de praktische vaardigheden van improvisatie aan.
In een razendsnelle mix van mindblowing individuele oefeningen en hilarische groepsoefeningen leren jullie hoe je brein improvisatie probeert te blokkeren, en hoe je snel schakelt en “outside the box komt”. Snel, inhoudelijk, hilarisch, en een must-have experience voor tenminste elk managementteam!
In deze training leer je:
- denken in mogelijkheden (in tegenstelling tot onmogelijkheden)
- out-of-the-box redeneren
- accepteren wat er is, en daarop verder redeneren ("ja, en", in plaats van "ja, maar")
- samenwerken en ideeen van elkaar te implementeren
Zet deze training in als; teamtraining, kickof van een (meerdaags) veranderingsproces, teambuildinssessie, of (in aangepaste vorm) een seminar inhoudelijk of als energieke boost tijdens een congres.
De voertaal kan Nederlands of Engels zijn.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Wie gingen jullie voor?
Reeds ruim 400 kleine en grote (nationale en internationale) bedrijven en instellingen hebben samen al ruim 500 keer de workshop afgenomen met groot enthousiasme.
Ronald Plantinga (Philips lighting)
Dutch Entertrainment has proven to provide high-energy improvisation workshop to our global marketing team event. All loved it. Would definitely recommend as an option to team dinner or other social event as a ''break'' to the hard work on business challenges.
Janine de Regt (projectmanager, Center for Medical Imaging)
Veelal met behulp van hele duidelijke opdrachten bereikt Freek dat alle deelnemers zich comfortabel voelen. Dit is van grote waarde indien het team bestaat uit zowel introverte als extraverte personen. De laagdrempelige benadering draagt bij aan een leuk teamuitje!
Danielle van Pelt (directeur New Business, Beter/ ABN-AMRO)
Freek Verdult en collega’s hebben er door hun gedreven inzet en de prettige opbouw van het programma gezorgd dat iedereen fanatiek en vooral enthousiast heeft meegedaan. Er is ontzettend veel gelachen. Een absolute aanrader dus.
Een compleet verzorgde drive in karaokeshow inclusief presentator, dj, uitgebreid aanbod aan karaoketitels en -lijsten. ABC Events verzorgt al jaren oergezellige karaokeshows in cafés en andere gelegenheden. Wilt u een karaokeavond organiseren? Wij verzorgen een feestelijk programma waarbij de Karaokekandidaten de ster zijn!
Evenement
We kijken altijd goed naar de locatie en groepsgrootte zodat het een passend geheel wordt. Met onze showmasters komen we naar een gewenste locatie, compleet met geluidsstudio, microfoons en een pakket aan karaokenummers. We kunnen een heuse wedstrijd neerzetten, of als extraatje dienen tijdens een gezellige feestavond. Desgewenst kunnen we de artiesten ook verkleden zoals vroeger bij de soundmixshow. Een gek hoedje, brilletje of plaksnor kan zorgen voor hilarische momenten.
Hits
Wij hebben voor onze gasten meerdere draadloze microfoons zodat de artiest vrij is in zijn bewegen. Daarnaast kunnen er meerdere personen tegelijkertijd zingen zodat er een “zwoel” duet of een enthousiaste band geïmiteerd kan worden. Lekker uit je dak met zowel Nederlands als Engelstalige muziek, stuk voor stuk hits, zodat de gasten uit hun dak gaan op de lekkere feestnummers.
Show
Wij gaan standaard uit van een twee uur durende show, maar deze kan natuurlijk verlengd worden. Wij hebben een beamer met groot professioneel scherm, zodat ook het publiek mee kan zingen, swingen en kijken. Eventueel kunnen we de show ook nog voor u uitbreiden met een complete lichtset, variërend van spots tot aan lasereffecten. Worden er geen nummers aangevraagd? Dan vullen wij de tijd zelf in, en proberen wij uw gasten tot een optreden te verleiden!
Heeft u nog vragen? Of wilt u meedoen? Vul dan het aanvraagformulier in, en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Wil je eens echt wat anders doen met de organisatie? Kies dan voor ons Clipgame en laat de deelnemers schitteren in door hun zelf bedachte en opgenomen clips!
In een dynamische strijd voor de beste korte clip worden jullie onder tijdsdruk uitgedaagd om zo goed mogelijk samen te werken. De bedoeling is dat jullie in teams aan de slag gaan met het maken van een korte clip. Deze clip nemen jullie op met jullie eigen smartphone. Hierbij mogen jullie gebruik maken van de omgeving, van de locatie en van ons mobiel atelier vol met leuke en gekke kostuums, pruiken en props. Het team moet zo goed mogelijk samenwerken om de meest inspirerende clip te maken, waarbij iedereen zijn eigen talent kan inzetten en zijn eigen rol kan kiezen.
We bepalen samen van te voren het thema voor de clips. Dit kan een actueel thema in het bedrijf zijn bijvoorbeeld. We denken graag met jullie mee over de mogelijkheden.
Aan het eind van de dag worden de clips plenair vertoond en kiezen de deelnemers zelf de beste clip. De winnaars gaan naar huis met een Oscar!
De Clipgame is een ludiek, verrassend en flitsend event met de clips als blijvend aandenken aan deze dag. De Clipgame is op elke gewenste locatie te organiseren.
Het is al helemaal hip en happening, flexwerken en flexplekken. We werken vanuit huis of vanuit de lunchroom, zelfs vanaf onze vakantiebestemming gaat het werk gewoon door. Is er dan nog wel behoefte aan een vaste plek op het werk?
De Mag ik een vaste flexplek-show is een komische theatershow over de voor en nadelen van het nieuwe werken. Een show waarin alle voorkomende vragen over het nieuwe werken op een ludieke manier aan de orde komen. De show is licht, informatief en humoristisch en uitermate geschikt voor meetingen en trainingen waarin dit onderwerp centraal staat.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte onderstaand aanvraagformulier in!
Beestachtig Schilderen
Altijd al een beschilderde koe op uw schoorsteen of kast willen hebben? Of een levensgroot exemplaar in uw tuin? Bij ons kan dat tegen een betaalbare prijs. U kunt elk dier beschilderen wat u wilt; dus niet alleen een koe of paard. Eigenlijk is elk dier mogelijk. De indeling van de workshop staat garant voor tevreden gezichten bij iedereen. Ook wanneer u geen ervaring met schilderen hebt levert het samen met de professionele begeleider prachtige resultaten op. De beschilderde dieren worden uw eigendom. Wij zorgen dat de objecten netjes afgelakt bij u bezorgd worden. Zo houdt u een tastbare herinnering over aan een leuke maar bovenal creatieve dag. Dit zit allemaal bij de prijs inbegrepen. Heeft u het al bepaald? Waar uw kunstwerk een plekje krijgt?
Wij bieden deze workshops aan sinds 2010. Wij hebben een reputatie opgebouwd als flexibele en betrouwbare partner.
Bent u niet in de gelegenheid om naar ons toe te komen? Geen probleem. Wij komen gewoon naar u toe en geven de workshop op iedere gewenste locatie.
Vul het het aanvraag formulier in voor meer informatie of een vrijblijvende offerte. Zodra uw aanvraag verzonden is ontvangt u direct onze contactgegevens. Uw aanvraag wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.